MIN FRAMTID ÄR SNART HÄR OCH DET ÄR DAGS ATT BÖRJA AGERA

Jag vet inte mycket om vad jag vill i framtiden. Men det läskiga är att framtiden faktiskt är nutid om ca. ett år och det är då jag måste börja agera, om inte tidigare. Jag vill vara lycklig, ha ett jobb och en lägenhet, jo tjena. Men mer då? Vad vill jag göra? 

Jag är så glad att jag genom min entreprenörs-utbildning får möjlighet att praktisera. I fyra veckor precis innan studenten kommer jag få välja fritt igen. Och den här gången vill jag utnyttja min praktik på riktigt. Få testa på något som jag verkligen ser som lite av en dröm. Som ett ap-svårt jobb att få. Och det jag direkt kommer att tänka på är journalistik och mode. En mix av dessa två vore bara för bra. Att praktisera på ett tidningsförlag typ Veckorevyn eller Sofis Mode vore ju galet! Kan verkligen tänka mig att jobba för en tiding och om det är som reporter eller moderedaktör, det kvitttar. Att få nå ut och kommunicera, träffa människor och samtidigt ägna sig åt sitt största intresse vore det ultimata. Ska hålla ögonen öppna, maila runt, vara ute i god tid och tänka inför min kommande praktik. Någon som vet ett spår jag kan börja på? Hur jag ska bära mig åt? Jag känner en pepp i hela kroppen när jag skriver om det här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0