UPD.

Gissa vad jag gjorde idag? Jo, jag tog mitt slöa arsel till gymmet. Trodde aldrig det skulle hända. Nu handlar det bara om att göra vistelsen där till en vana. Vi kan börja med en dag i veckan, det kan inte vara för mycket begärt för latmasken numero uno. Bra form? Jotack, kan knappt gå nu. Men det är ju så mycket skönare att krypa ner under täcket när man är slut i kroppen. Tänkte faktiskt lägga mig före kl 12 ikväll, har inte hänt på ett bra tag nu trots att jag är nästintill en zombie om mornarna. Fick förresten mina jobbtimmar för december idag och kommer jobba en hel del, känns verkligen skitbra. Nu kan jag köpa julklappar med gott samvete :) Puss o kram

Inspo

pics: wehearit & google

Vill. Flytta. Till. Eget. Boende.
Vill rensa Ikeas hyllor. Vill vara kreativ, skapa egen inredning.

Snakeprint


Wishoutfit


Nytt


JACKA - REAFYND, LINDEX

Surprise


DETTA MÖTTES JAG AV när jag klev in i mitt rum nyss. Mamma hade fixat ihop en adventskallender med små klappar för varje dag, HUR SÖTT va inte det? Jag kommer ihåg en jul när jag och sis var små och hade precis såhär ett år, nämnde det för mamma här om dagen att jag kommer ihåg hur mycket jag älskade det och så kommer jag hem idag till det här... haha! Som att bli 10 år igen! Känner mig som en bortskämd liten snorunge just nu, hehe.

H&M S/S 2012


Coat



ROMWE. Man vill ju nästan gråta en skvätt.

Ljusa färger för att lysa upp den annars så mörka vintern


Fredag


Det var precis när jag dragit av mig jeansen som jag kom på att jag skulle fota dagens. Och inte hade jag orken att dra på mig dem igen. Så nu fick de bli såhär. Idag bar jag en stickad kofta ifrån GinaTricot tillsammans med röda läppar.

Details of today

Lönespecet har trillat ner i brevlådan. Min övre kropp bär slitet, vintrött och kabelstickat tyg. Min mage välkommnar eftermiddagskaffet. Mitt huvud överväger utgång imorgon. Imorgon - fredag, vart tog tiden vägen? Jag tycker dagarna rullar på bra, mår helt okej trots tidigare omtumlande incidenter. På lördag kväll vankas det julbord, något att se fram emot. Kunde inte riktigt hålla mig på lunchen idag och drog i mig en julmust. Men fan, man hinner verkligen spy galla på julen innan den ens är här i det samhälle vi lever i. Jag får spader, det blir för mycket. Affärerna: "Kom och handla ihjäl dig!" Reklamerna: "Nu är det dags att handla en jävla massa julklappar här!" O julmusiken. Överallt. Man blir tokig. En julskiva går ständigt på repeat på praktiken, är svårt att hålla nerverna lugna. Det är för fan den 24e november. Lugna. Ner. Er. Nu växer bitterfittan i mig fram, bäst att avrunda här. Puss på er.

New in @ Romwe


Det är bara en tidsfråga när jag tar min köposkuld på Romwe. Säger bara det...

Fina ting




Första dagen på Lindex var hur bra som helst. Idag fick jag fixa till barnavdelningen i butiken och fronta med olika plagg osv.
Lite inredningskänsla över det hela och gillade verkligen det! Ser fram emot imorgon :)

Praktik!


Idag börjar min praktik! Gissa vart? Haha.... Jag ser verkligen fram emot detta :) Så nu vet ni vart ni hittar mig 10-16 mån-fre i fyra veckor framöver!

Detalj


En random sjal blir till ett bälte. Svårare än så behöver det inte vara. Fan vad kreativ man skulle vara idag då.

My own collar tips

Med lite material fixade jag ihop mitt egna kragsmycke! Gillar denna trend väldigt mycket. En så liten detalj kan göra stor skillnad!

Julen närmar sig


Ett tecken på att jag är den som föredrar att GE i jul istället för att FÅ, måste väl vara att jag sitter och knåpar ihop kollage med saker jag kan tänkas ge i julklapp - istället för att göra en egen önskelista. Problemet här är att jag faktiskt inte vet vad jag vill ha i julklapp. Måste börja fundera. Här kan ni som i alla fall inte vet vad ni ska köpa till era nära och kära få lite inspiration :)

Flytta hemifrån - Inspiration by Ikea

Alltså, något av det bästa jag vet är att gå runt på Ikea. Jag ÄLSKAR Ikea, det toppar typ ett shoppingcenter... Gick in på deras hemsida och typ dog. Längtar ihjäl mig tills den dagen jag står med nyckeln till min egna lilla lya. Och till den dagen jag får gå omkring på Ikea och inreda hur jag vill!!! Dööör av bara tanken!

New years eve

På nyårsafton bär jag gärna en svart långklänning....

Och till det, ett par pumps...
Gärna en kuvertväska till det också!

Wishoutfit


Lindex


Två fina


Det är som om jag är nytumlad. Livet tar vändningar och ibland vet man inte riktigt vad man ska ta sig till. Därav har bloggen hamnat lite åt sidan på senaste. Idag är det i alla fall sista skoldagen för mig innan praktiken sätter igång nästa vecka. Något att se fram emot med tanke på hur vidrigt skoltrött jag är just nu. Eller kanske, trött på allt.

Wishoutfit


Har setat i skolan sedan 11.45 och bara ruttnat. Fick reda på att seminariet börjar klockan 14.55. MÖRT. Eftersom jag fick en massa tid att fördriva gjorde jag ett kollage till er. Puss

Red sweater

Satt och grävde i utklädningslådan hemma och hittade denna. Gissa om jag blev positivt överraskad?! Perfekt modell och perfekt röd färg, dessutom riktigt trendig just nu. Värt! Nu måste jag plugga psykologi...hade helt glömt bort att vi har seminarium imorgon. Orkar.inte.

Wishoutfit

Vet inte vart ifrån sakerna kommer. Allt är gammalt som bara ligger i en mapp på datorn.

2011 11 12

Har jobbat 09.15 -15.15. Därefter blev det lunchdejt med magdalena. Inväntar nu pojkvännen. Har börjar få julkänslor! Senast jag fick julpirr såhär tidigt var jag nog runt 10 bast. Härligt tycker jag! Och jag älskar att köpa julklappar, att ge. Hade skämt bort nära och kära om jag hade budgeten.

New trousers

Igår var det 50 % på hela sortimentet på Bikbok. Jag haffade dessa byxor för endast 150 sek. Himla bra då jag velat ha kostymbyxor ett tag!

Två fina


Tillskott i basgarderoben

Ännu ett tråkigt basplagg. Men åh, det är ju det bästa som finns. Det kommer till användning. Jag ser många sätt att bära denna på. Fantastiskt.

Wishoutfit


Trött

Det blev inte mycket sömn inatt. Men matteprovet gick hur bra som helst ändå. Efter skoldagen gick jag hem till morfar som fyllde år. Efter god soppa fick jag matkoma, gick och la mig i soffan och somnade direkt. Är helt slut idag! Vaknade till, fikade årets första pepparkakor och en kopp kaffe. Försökte läsa på samhällsekonomin, gick inte så jättebra då ögonen inte riktigt hängde med och huvudet kändes 10 kilo tungare än vanligt. Satt jag ner åkte det liksom åt sidan haha. Men nu är det inte mer än två skoldagar kvar denna vecka så det är bara bita ihop. Nu: duschen. Puss

Närmaste

Imorgon - Matte C Prov
Torsdag - Prov i Samhällsekonomi
Fredag -
Lördag - Jobb Fagerstedts
Söndag - 

v.46
Måndag -
Tisdag - Seminarium i Psykologi
Onsdag - Inlämning Historia
Torsdag -
Fredag - Inlämning Fotoprojekt

v. 47 - 50 Praktik på Lindex! Längtar.


Mest för att jag ska ha koll. Är rätt mycket just nu, för att vara John Bauer. Men två veckor kvar i skolan sedan blir det praktik, ska bli superskönt och framförallt roligt! Sen är det typ jullov. Tiden går fort men jag klagar inte, för varje dag som går kommer jag närmare min student.

Dagens


kängor - skopunkten, jeans - gt, bälte - mammas, tröja - stinas, halsduk - accent, mössa - åhlens

New in


Nytt in väst från h&m 299 sek respektive stickad cardigan från ginatricot 199 sek.

Måndagsfrulle

Jag är ledig på måndagar och denna måndag kändes det extra skönt, när man ser alla andra lida av ångest för att det är första dagen efter lovet, hehe....Ställde klockan på 11 för att inte sova bort hela dagen och gjorde mig en god frukost med bla. en stoor latte! Idag är det matteplugg som står på schemat, så ska ta tag i det alldeles strax. Hörs senare under dagen! Kramis

When the night comes falling

//Nastygal//

Wishoutfit


Är hemma hos pappa nu och mitt minneskort var kvar här! Så nu blir det mer bilder i bloggen från och med imorgon:)

Uppdatering

Under de senaste dagarna har jag bla. gråtit, skrattat, bränt hela studiebidraget, strosat runt på stockholms gator, försökt plugga inför två prov som är döpta ångest, dansat tills fötterna värkt,  åkt vilse på tunnelbanan, blivit tre mvg:n rikare, tryckt i mig en cheese, sett tre stjärnfall, fått praktikplats på lindex, sovit på luftmadrass, konstaterat att höstlovet varit för kort, blivit uppraggad, lagat mat, pussats, och sagt jag älskar dig löjligt många gånger. Är det något jag inte gjort så är det bloggat. Men det har varit skönt att inte ha bloggat, faktiskt.

RSS 2.0