MORNINGGLORY


wish of the day



Jag har inget emot att baseball-modet hänger kvar än. Tvärtom, tycker det är riktigt snyggt.
Den här klädseln skulle jag minst sagt känna mig bekvämt snygg i. Tröjan var ju ett riktigt budgetfynd!

FINT I BUTIK


nytt


Införskaffade mig ett par nya skor med lagom klack för att orka gå i till vardags för ett par dagar sedan. Perfect!


2 fina ting

snorsnygg jacka på lindex

 

mysig väst för en snygg men avslappnad klädsel från åhléns


all black


SVART ♥ Till den här klädseln hade jag gärna velat addera ett par tunna guldsmycken, gärna en klocka med.

18/9

Så svårt det ska vara att hålla en regelbunden uppdatering då. Sedan jag kom hem från Gotland har inte bloggen blivit alls lika prioriterad. Jag orkar inte. Finns liksom inget att skriva om heller direkt. Jag övningskör jättemycket om dagarna. Påbörjar en intensivkurs den 1 okt. DÅ mina damer och herrar, kommer det eka här. Känner redan hur stressen vill krypa sig på. I helgen blir det Stockholms-visit.

the coat

I höst är jag extra sugen på en kappa i lite längre modell. Klingan visar precis vart skåpet ska stå. Stilrent, stilfullt.

regnig fredag

En regnig fredag som denna sitter det fint när nya numret av SOLO dyker ner i brevinkastet på morgonkvisten.


columbine smille

Columbine Smille. Gorgeous. Fab. MER HÄR.

torsdag

Ganska fantastiskt att man kan gå klädd såhär i mitten på september i alla fall.

NYTT

Jag har haft en underbar första dag hemma. Har fått många saker gjort och mår verkligen bättre på en gång. När jag och pappa var ute och övningskörde passade jag på att handla ute vid Solberga. Mina gamla gympaskor var på riktigt a pain in the ass för mina fötter. Tjenare, skavsår. När jag berättade för personalen att det var ett par Easytone fick jag reda på att man inte skulle springa i dem över huvud taget. Eh, great job Sofia. Förklarar saken. Så nu mina vänner, har jag ett par ordentliga skor anpassade för löpning och även testade för att passa mina fötter. Med hem följde också en Iphone-högtalare. Något jag velat ha längre. Feels so good! Julafton-varning!


I'm coming home

Tänker inte gå in på några detaljer, men jag åker hem ikväll. För det här funkar inte, av olika själ. Jag mår verkligen inte bra. 
Trots en träningsvärk från helvetet ska jag ut och springa en bra bit nu, har en del frustration som behöver rinna av mig. 

Fårö


Dagens

Skitig spegel, nice. Idag ska vi åka till Fårö.


ledig fredag

Fredagar är mina lediga, barnfria dagar. Tog mig en alldeles för lång sovmorgon och gick sedan ut på PW.

 


Lite såhär ser det ut överallt på Klinte. Mindre mysiga vägar som omges av fina villor. 

 


Här, har vi centrum. Förstår ni att vi snackar byhåla här? Ja, det är skor som hänger över linan.

 


Vårat hus som ligger mitt emot pressbyrån, min balkong.

 


På väg till affären i mina favvo-sneakers.

 


Fredagslyxade till det lite. Just nu är jag ganska ångestfylld. Det är ofta mot kvällarna som det blir jobbigast. Det är ensamt. Hade gärna gått ut och festat med trevligt umgänge istället för att sitta framför fångarna på fortet ikväll... Försöker verkligen bita ihop och se positivt på saker&ting men det är lättare sagt än gjort.

 


TILL ER LÄSARE

Jag tycker det är mysigt att se att statistiken på bloggen fortfarande är någorlunda hög, trots att jag i och med flytten till Gotland tappat bloggens ursprungliga, ytliga tema. Nu blir det mer en blogg tillägnad de allra närmaste som är nyfikna på hur jag har det. Kan tänka mig att ni som följt min blogg ett tag blir lite besvikna över att den helt plötsligt blivit en sån där typisk skittråkig vardagsblogg. Men, jag bor här tillfälligt och under den här perioden i mitt liv är mode och utseende så jävla oviktigt det bara kan bli. Till er som fortfarande kikar in här trots förändrat innehåll, I'll keep you updated. Hugs ♥

Lek i parken


6/9

Fördelen med att man tvingas gå upp tidigt om mornarna är i alla fall att man hinner få mycket saker gjort om dagarna. Sedan är det en annan femma att det inte finns så mycket att göra. Men ändå. Har gång på gång hört av mig till en bilskola men utan att få något gensvar. Så sugen på att ta körkortet när man ändå är här och kan klämma in tid till det. Den här morgonen har jag lämnat Signe på skolan, varit ute och sprungit och bakat äppelkaka. Den blev SJUKT god! Förvånade mig själv där. Det blir inte mycket ledig tid idag heller eftersom pojkarna fortfarande måste vara hemma från dagis. 


Magsjuka

Fick i order att bara lämna av Signe på skolan idag och låta pojkarna vara hemma eftersom Hannes kräkts inatt.  I morse blev det Frejs tur att kräkas. (Magsjuka går på dagis) Upptäckte att han satt och spydde i soffan och innan jag hann ta kontroll över situationen hade han också spytt ner mina jeans, golvet, fatboyen (en stor sittkudde) och hela toaletten. Fått torka upp med papper och skurat och slängt i en tvätt. Åh, supervidrigt. 


4/9 kvällsbadat barnen


Visby

Under tiden som barnen var på dagis/förskola idag (9-15) följe jag med pappa Leif in till Visby. Shortsväder! ♥


Leif utförde lite ärenden och droppade under tiden av mig i stan. Å, har nog aldrig varit så vilse. HEJ KOM Å HÄLP MIG

 


Shoelove på H&M. Men höll mig från shopping. Men går ändå går runt i onepiece å mjukisbrallor 90% av tiden här i Klinte.

 


Avslutade med att dra en mackendonald. Satt fint.

 


här bor jag


Mitt rum


Hannes, Frej & Signe


RSS 2.0