sep. 30, 2013

Kikade igenom kamerarullen för att se om det fanns några bilder från senaste att publicera. Det enda jag har tagit kort på är mina jävla matlådor. ( och icas salladsbar när man inte pallat...) Så here you go. Lite såhär käkar jag om dagarna. Ikväll stekte jag på ett kilo köttfärs för att käka med keso och sallad/broccoli i veckan. Men nog om mina matvanor. Har lite lyxgrejer inbokat i veckan. Ska slinga + klippa mig på onsdag och bokat fransförlängning hos kusin Ida på fredag. Känner mig dock lite risig idag så hoppas så himla mycket att jag inte åker på något skit nu, FÅR bara inte bli sjuk. 

future thougts

Jag har börjat fundera på framtida studier. Tror att jag kan ha hittat något för mig. Retorisk och litterär kommunikation. Där får jag leva ut mitt intresse för journalistik och framför allt det retoriska. Att tala. Jag har varit inne på media länge, men media inkluderar så himla många delar som jag inte alls känner mig sugen på. Det här programmet kändes lite mer på pricken vad jag egentligen vill göra. Vidare kan jag jobba inom medier, jag kommer ha kunskapen till att påverka och få andra människor att lyssna, jag kommer kunna vara ett ansikte utåt för olika företag och jag kommer kunna informera och fånga upp en publik. Låter rätt bra faktiskt. Uppsala låter också rätt bra. Ska jag plugga så ska jag göra det med ett ordentligt studentliv.

Sep. 22, 2013

En bild från fredagen. Var ledig både lör&sön så det blev en två-dagars. Supermysig helg. 
Nu är det tillbaka till verkligheten och dess rutiner, dock ingen ångest för det:) 

happy friday

 

go get it

TIPS till er som missat. Superfina polotröjor på Gina Tricot för ynka 199 sek. 

strängnäs 17/9-18/9

Har haft ett par riktigt lugna dagar. Riktigt skönt då jag nu har ett par intensiva framför mig istället. 
Det är så roligt, när jag kommer till Strängnäs blir jag nästan chockad av hur j-ä-v-l-a dött det är. Nästan inte en människa. Kändes inte som att det var så lite rörelse i den staden när jag väl bodde där, men det lär det ju varit. Blir sådan kontrast bara. Har träffat familj, fikat i flera timmar och bara haft det mysigt.

autumn inspo

Har snappat upp att stövlarna är en stor trend den här hösten. Jag har fått dille på kombinationen ovan, barbent och polotröja. Vill copy paste rakt av. Förstår ni att jag har personalrabatt på stöveln till vänster? Livsfarligt det här...Ska förresten tipsa om Ellen Westin. Ny favoritblogg, jag blir jätteinspirerad. Läs HÄR.

lights bokat, pepp


Sep. 16, 2013


Då ska vi se. Summering av helgen. Asbra. Blandat jobb med nöje. Ganska mycket nöje. Blev lite rajtan på lördagen med. Först Utes, sedan vidare till Stures. Inte varit något direkt fan av Stures sedan tidigare men ändrade faktiskt min åsikt nu. Nu har jag två dagars ledighet, så ska passa på att åka hem till Strängnäs för lite kvalitétstid med familj.

igårkväll

Efter spelningen igår drog vi till stan för att ta ett par glas vin. Väl där, träffade vi på ett gäng från min hemstad Strängnäs, vilket ledde till att vi drog med dem och förfestade. Jag tog det väldigt lugnt, när alla sedan skulle dra ut till Sturecompagniet tog jag tunnelbanan hem pga. jobb idag. 

Sep. 13, 2013

Blivit nästan tokig i att gå omkring barbent såhär in i det sista. Det går ju faktiskt. Blir troligtvis samma
sak ikväll, då det bär av till grönan med ett gäng tjejer för att se Oskar Linnros. :) 
 
 

tacksamhet

 Mysig AW igår med min fina kille. Oj, vad jag är tacksam över att den här människan finns i mitt liv.
 

cravs

Att man varje år ska envisa sig med att dra på sig så jävla tjocka tröjor för att sedan gå omkring och svettas så man d-ö-r. // Efter att ha blivit förälskad i leopardvans kändes dessa pjucks från h&m inte fy skam.
 

vill ha

 

Norge 6/9-8/9

 
I helgen besökte jag Norges huvudstad för att äntligen se hur mina fina vänner har det. Det blev en mysig helg som bjöd på det mesta, bland annat mysiga stunder med god mat i solen, shopping och festande. Uppskattade att få spendera tid med mina underbaringar, något man önskar kunde ske oftare. ♥
 

RSS 2.0