CALVIN HARRIS

 
Calvin Harris. Jag är så sjukt imponerad av den människan så jag blir mållös. Hur jävla bra får man vara på riktigt? Först "We'll be coming back", "Spectrum (Say My Name)" och nu den här som är minst lika fet, "Sweet Nothing".  Han levererar hit efter hit. Utan tvekan min absoluta favorit songwriter & DJ nu.

LATEST


gårdagens

Sökte runt 20 jobb i förrgår och har redan två intervjuer inbokade nästa vecka. Scorett & Foot Locker it is, så kul! Hade inte planerat övernattning hos syrran så fick bli att låna hennes kläder från topp till tå för att undvika samma kläder två dagar i rad haha. Att gå i ett par converse i strl 39 var en utmaning när man själv har 37. Men hade blåsor under fötterna efter att ha gått i heels hela dagen innan. Älskar skinnjackan i alla fall! Perfekt oversize. Ska nog sno den.

MORGONDAGEN


Torsdagens projekt: Jobbsökande i Stockholm. Jag är redo.

ZARA

Det börjar klia i mina shopaholic-fingrar. Kom på att jag inte shoppat på en månad nu, sjukt duktigt för att vara mig. Tillfälligt ekonomisk, visst. Men att man samtidigt känner sig som ett fucking scab är kanske inte lika kul. Kan t.o.m. erkänna att jag tappat intresse för hur jag går klädd. Oh, god. Not good. Scab!

ELLEN CLAESSON


Alltså. Den här kvinnan. Mitt i prick, varenda gång. Blir så sjukt avis haha. Det här är överdos i inspiration. http://radarzine.com/ellenclaesson/

WISH OF THE DAY


KOLLAR LÄGENHETER


Har aktivt börja söka efter lägenheter i Stockholm tillsammans med syster. Jag kan sitta i timmar och kika på sådana som man än så länge bara kan drömma om. Blir superinspirerad, älskar inredning. Nu ska jag ut och springa när solen för en gångs skull kikar fram. Förresten, vill ni följa mina fina vänners äventyr i Norge så kika HÄR & HÄR

JOURNALISTIK

Tänkte att jag för en gångs skull inte skulle låta ämnet journalistik rinna ut i sanden igen, så jag satte mig ner och gick in på olika städer och utbildningar för att först och främst se vad som fanns att välja mellan. Sedan sökte jag massvis av jobb, varav majoriteten är sådana som jag inte ens vill ha. Blev sökande i både Linköping & Uppsala. Känner mig så himla vilsen och förvirrad för nu kan jag verkligen ta mig dit jag vill och jobba vart som helst men problemet är att jag inte vet vart jag vill och inte hur jag ska komma dit heller för den delen. Det enda jag vet är att jag har alla möjligheter framför mig. Linköping är en stad som jag varit sugen på länge, men efter att nu har googlat lite på utbildningar upptäckte jag att det inte ens finns någon journalistutbildning där. Så blir att stryka den staden, i alla fall i dagsläget. Blev tipsad av min underbara kusin som i sin tur blev tipsad av en god vän, att JMM på Södertörn ska vara en bra utbildning. Efter att ha kikat lite närmare på den så kändes det faktiskt lovande. Tanken på att flytta till Stockholm har länge varit utesluten för mig, men nu känns den närmare än någonsin - eftersom flytt dit skulle innebära att jag enklare kan studera till det jag drömmer om att bli. Å vet ni vad? Jag har nu sökt högskoleutbildningen JMM - journalistik och multimedia på Södertörn med start vårterminen 2013. Nu får vi se vad som händer framöver. Spännande!!

fredags & lördags


I fredags blev det myshäng med ett gäng i Enköping och sedan spontan utgång på det. I lördags blev det sushi på stan plus en liten marknadsrunda, men höll mig från att spendera pengar på godis eller annat crap. Avskedsmiddag och utgång senare på kvällen. Nu har jag sagt farväl till mina alldeles fantastiska och underbara vänner Jessica, Stina & Lina som flyttat till Norge. Klarade mig från tårkalas men nog kommer det kännas tomt. Ni är bäst tjejer, älskar er. ♥

WANTIES H&M/BIKBOK


MORGONTANKAR

Allt oftare kommer jag på mig själv att reflektera om min framtid. En sådan typ av reflektion som egentligen mestadels gör ens kropp tung av ångest. En sådan typ av reflektion som gör att man gärna tar en extra kaka till kaffet istället för att köra ett aerobic-pass på gymmet. Jag vill gärna tro att jag är den typ av människa som lättsamt tar mig genom livet med inställningen av att allt löser sig. Att jag är en människa som tror sig, eller kanske inbillar sig om att leva ett problemfritt liv. Och i många fall är jag nog placerad i det fack som jag tror mig vara placerad i. Men allt oftare kommer jag på mig själv att vara den där som tänker för mycket. Den där jäveln som tar en extra kaka till kaffet och tänker  ”Vad ska det bli av mig?”

Idag var en sådan morgon.  En stressfri sovmorgons-morgon, framför efter tio med en stor frukost och två koppar kaffe.  Dock är det just de mornarna som man inte behöver kasta sig ut genom dörren för att man snoozat alldeles för länge, som har mest potential till att bli mornar när man tänker för mycket. På efter tio var författare Camilla Läckberg på besök. Något som fick mig att återigen trivla kring journalistiken. Är det bara är något jag fått för mig att brinna för och vilja satsa på, men att det aldrig kommer bli mer än så? Kommer det bara bli ett för-mycket-snack-för-lite-verkstad-fenomen? Jag har fått lite för mycket av pappas bekväm-gener som gör att jag inte pallar att kämpa för något jag vill. Herre gud, hur mycket jävlaranamma behöver man inte för att lyckas inom journalistbranchen liksom? Haha, så komiskt sorgligt. Jag är fucking Ferdinand, som trivs bra här. Och på samma gång är jag de stackars matadorerna, som ivrigt och förtvivlande river av sig håret när de iaktar en sådan looser. En gestalt som har så mycket inom sig, men saknar drivet för att låta det blomma ut. 


WORK OUT

Dagens vill ha är de här smarta träningsplaggen som precis kommit in på Gina. De håller värmen för träning utomhus, precis vad jag skulle behöva.

wish of the day


Oct. 09, 2012


HAVANA LIPSTICK


Personligen tycker jag att det är så mycket snyggare med en riktigt mörk färg på läpparna istället för det där blask/kärring-röda som jag själv bar förut pga att jag inte unnade mig att köpa nytt. Men nu har jag köpt ett matt läppstift från Make Up Store i färgen Havana och är verkligen jättenöjd. Det bästa är att man kan anpassa hur mörkt man vill ha det genom att tex. lägga en ljusare röd läppenna som bas, eller om man vill ha det riktigt mörkt - bara applicera som det är. 

wish of the day

Lite såhär skulle jag gärna klä mig en dag som idag. Vad man sedan ska bära under, lämnar vi åt fantasin. Såg jackan inne på Lindex idag och den var verkligen helt sinnes snygg irl. Gillade att modellen kändes lite som en kappa fast det var päls. Så ni som har 699 sek över, spring & köp! För att vara lite rolig (och inte vara som mig som bär svart från topp till tå 24/7) - bär en mössa eller halsduk i färg. Kolla bara HÄR, vad snyggt Elin gör det. Go lime!

VARDAG

 
Nu är helgen slut vilket innebär att det är dags att spendera hela dagarna på körskolan. Det går framåt & nu har jag bokat uppkörning (!) Den lediga tid jag klämmer in trotsar jag gärna höstkylan och tar mig ut för att springa. Behövligt för att kunna lägga körning & teori lite åt sidan för en stund. 

GINA TRICOT SHOES


Som ni kanske vet så har Gina Tricot börjat med försäljning av skor. Kul, tyckte jag till en början. Men på riktigt...vad är det här? Men min personliga åsikt efter att ha fått se utbudet är totalflopp. Det här ser allmänt billigt och skabbigt ut. Jag får den där "wannabe" känslan. Inte ett enda par av 21 tilltalade mig.  

Lördag


INTENSIVKURS

Idag var första dagen på min intensivkurs. Och fy, det här är inte lätt. Lite som att gå tillbaka till skolan igen. Idag har jag varit på körskolan från 08.40-19.45, bortsett från lunch hemma. Man är ganska slut när man kommer hem, så ganska snart är det dags för sängen för att orka ta nya tag imorgon. 


RSS 2.0