BIBELGUBBEN

Fan att man ska vara så sjukt trött hela tiden. Ligger som en knubbsäl i soffan och huvudet känns lika tungt som bly. Vill ut och springa för i helvete men kommer ingenstans. Hur som helst, det känns skönt att veckans två "ångest-skol-grejer" är avklarade. Nationella i matte B & svenskaprov. Nu är det fokus på att avveckla företaget som gäller, ni hjälper väl till?
->KLICK. Och btw, ni som är oroliga över att jorden ska gå under på lördag pga att en gubbe säger det som enbart går efter bibeln, vad tänker ni med? Klart som fan i helvete att det inte stämmer, då de enda anledningarna han har är baserade efter bibeln och gud. Som om gud (som jag förövrigt inte tror på längre) skulle sitta o ba jaha, nu har det gått 7000 år nu då, dags att sätta igång en jordbävning som öppnar upp alla gravar o döda alla. Bibelgubben är en idiot som får folk att skrämma upp sig och tom. ta livet av sig. Han har fan inte alla hästar i stallet sitt. Det här är ett klockrent bevis på att religioner och tro kan få folk att bli helt pantade.

På söndag vill jag se en intervju med den jäveln. Se vad han säger, när det inte hänt ett skit. Han lär ju bli relativt hatad och eventuellt ihjälskuten eftersom han orsakat panik/oro/självmord runt om i världen? Jag känner mig som Kissie eller nån när jag skriver det här men seriöst, jag stör mig som fan.
För er som inte sett : http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2430550/profeten-jorden-gar-under-pa-lordag

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Fast don't blame God för nån människas uttalande. Det känns lite orättvist att göra så tycker jag, eftersom det inte har med saken att göra. Det är en man som säger detta, inte alla kristna- alltså är detta inget som ens grundar sig i Bibeln, utan det är ett uttalande av en man som tolkat skriften på sitt vis. Det är snarare medias fel (wow surprise) att folk har begått självmord eftersom dem har uppmärksammat/blåst upp och förstorat hela grejen. Men isåfall hatar du alla vetenskapsmän också då, som varje år säger att en meteorit ska utplåna jorden om ett år?.... Think one step further...

2011-05-19 @ 15:51:23
Postat av: sofia öberg

jag utgår ifrån det han säger och han säger att det är gud som ska döda oss och att allt står i bibeln. jag klagar inte på gud eller bibeln osv utan säger att det HAN tycker inte är realistiskt. jag har inte sagt att det är något som grundar sig i bibeln, det är han som säger det. japp de är medias fel men han har också åkt runt och satt upp plakat med texter som skrämmer ihjäl folk i olika länder... tog denna man som ett exempel för det här är det riktiga "ryktet" om domedagen som jag har hört och lagt märke till. speciellt när det är så mycket snack om det på facebook.

2011-05-19 @ 17:30:05
URL: http://sofiaobergs.webblogg.se/
Postat av: sofia

och jag tycker att de vetenskapsmän som säger jorden kommer gå under pga en meteorit låter liiiite mer troligt än att vi ska dö på grund av något som står i bibeln. vetenskapsmän som forskar kring rymden känns mer allvarligt än en kristen gubbe.

2011-05-19 @ 17:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0