May. 30, 2013

Idag gick jag omkring i mina leoshorts, gudomligt sköna! Slingat håret sommarljust och varit på spa med min älskling. I helgen väntas festligheter, för att inte tala om typ alla nästkommande helger i juni. Så pepp på livet just nu så det är inte klokt. Hoppas ni mår fint!


Shoes by Scorett

 

på tunnelbanan 17/5

Blir fortfarande full i skratt när jag tänker på vad som hände på tunnelbanan i morse. Det kliver på skolbarn i 10års-åldern och sätter sig på sätena bredvid mig. Ganska snabbt börjar dem viska, framförallt är det killen framför mig som beter sig konstigt och är allmänt hypad. Han gör tummen upp till sin kompis. Jag får ögonkontakt med honom varpå han säger "hej" med ett generat ansikte. "Hej" svarar jag glatt. Någon minut senare får jag frågan om jag tycker det är roligt att åka tunnelbana, hur gammal jag är, vad jag pluggar/gör. Hans kompis säger högt "hallå man märker ju att du tycker hon är snygg!!" och typ alla barnen blir involverade i vår konversation. Innan han & klassen kliver av reser han sig upp och säger "du är snygg, vad tycker du om mig?" - Du har potential, svarar jag skämtsamt. "CALL ME" ropar han innan han försvinner bort. Hahaha!! Sammanfattning: Blev alltså uppraggad av en 10-åring idag. (SAY WHAT?) Så himla roligt, pinsamt och fult på samma gång. Annars så jobbar jag mest hela tiden nu, igår köttade jag ihop ett kvitto med 6 par skor till samma kund! Kanske ska fota Vagabond & Scorett som jag jobbar i förresten så får ni se hur det ser ut? Puss&trevlig helg på er♥

May. 12, 2013

Har haft några hur bra dagar som helst. Med bland annat sol & parkhäng, premiärkväll på sommar och öl med kollegorna på uteservering.
I fredags jobbade jag i solna, har nämligen möjlighet att hoppa runt lite mellan alla Scorett inom Stockholm. Kul tycker jag! Innan jag började gick jag runt i gallerian lite och köpte två par ballerina inne på h&m för ynka hundralappen styck. Hittade sedan skon på min högra fot på jobbet, blev lite småförälskad. Dock inte helt såld på toffsen. Men modellen är så satans snygg. Livsfarligt att jobba i skobutik...

May. 06, 2013

Iklädd neon idag. Tillsammans med mina alldeles för små nike air som jag ändå tvingar mina fötter att få plats i. Hoppas liksom på att dem en vacker dag ska töja sig på längden... Vädret visar 19 grader och strålande sol imorgon. Lyx för er som får ta del av den. Själv ska man öppna och stänga. Sitter just nu och får hets på Spotify. Någon uppdatering har gjort att alla mina playlists är borta. Jag måste followa min egna lista för att kunna lyssna på den. Kan alltså inte lägga till nya låtar. Jag vill bara "sköta mitt", men numera ska man även där skaffa så många followers som möjligt. Nya insta, typ. Dessutom är jag tydligen inte premium längre? Nä, nu har man spotify free. Aja, fuck it. Peaceout.

May. 05, 2013

Maj. Redan? Kan inte sluta förvånas över hur fort tiden går. Invigt mina nya vita converse och köpt nya jeans. Trivdes himla bra i klädseln till vänster. Less is more - som verkligen speglar min klädstil. Längre fram ska jag bära jeansen till sandaletterna från Zara. Skitsnygg kombo! 
 
Och alltså....vädret. Feel-good-väder! Dock jobbat alla fina dagar nu och kommer göra fram tills på onsdag. Ledig tors & fre, då ska det bli regn och kyligt. Så sur på det! Jag och Adrienne tog i alla fall ett par glas vin igår kväll, efter en lyckad försäljningsdag. Det var vi värda. 

RSS 2.0