Wishoutfit

Inspirationen flödar såhär dagarna innan stockholmsvisiten. Ormklackar kan verkligen göra en hel outfit.

Dagens

Tröja/Cardigan_Second Hand, Bälte_Mammas

Blev typ överlycklig när jag hittade bältet i mammas garderob. Nu är jag i enköping, stina springer omkring och provar tusen olika outfits till ikväll.Hon är tusen gånger värre än mig på det stadiet. Sen ska hon ta en dusch. Sen ska vi sminka om oss. Vi suger på att vara ute i god tid. Nu blir det varma mackor. Sen drar vi på ett kol.

New in // Romwe

Nytt hos http://www.romwe.com/ *Döööör*

FREDAG

Åh, fredag, fredag!!!! Är så lycklig över att det är helg och lov nu, helt galet... Nu ska jag slå på en film - the change up, sedan blir det bara en lugn kväll. Orken till att göra något finns bara inte nu. Ska ta en lång dusch, måla naglarna, lägga ansiktsmask och dra på ett lager bus. Sen trycker jag i mig en fet kebabpizza framför idol. Godispåse har jag också! Imorgon jobbar jag 9.45-14, därefter blir det bussen till Enköping för 20års fest. PUSS på er hoppas ni får en trevlig helg!

Wishoutfit

Blev lite kär i den här outfiten faktiskt... enkelt men sjukligt snyggt. Är så trött just nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

07:51

Fy fan. Idag var det inte lätt att gå ur sängen ska jag säga er. Jag ville bara snooza ihjäl mig. Nu sitter jag i alla fall med en kopp kaffe...men vill bara slå huvudet i bordet alltså. Hoppas ni är lite piggare och peppade än mig! Kram

Trend - kappa med skinnärmar

Jag har fattat tycke för trenden att ha skinnärmar mixat med tygkappor. Himla snyggt. Det händer liksom något. Det blir en skön kontrast.
Har skrivit ett alldeles för avancerat CV, tagit ett bad med mitt hjärta och nu blir det en skål yoghurt innan sängen. Natti!

Sugen på


Kikade runt lite på olika webbshoppar och plötsligt blev det svårt att hålla fingarna i styr. Jag blev speciellt förtjust i den svarta klänningen och den V-ringade tröjan från Romwe. Så sjukt bra priser där också....Men ska försöka hålla i pengarna tills nästa onsdag - då bär det av till Stockholm för riktig shopping! Wiiih!

(jag vet att jag bara öser på med kollage & sånt, men mitt minneskort är borta...måste leta fram det)

2011 10 26

Dagen började bra. Blev väckt av att jessica ringde & frågade ´var är du´ - försovit mig. Tom. glömt ställa klockan kvällen innan. Flyger upp. Bryter nästan ihop. Blir sjukligt stressad av att försova mig. Och just idag, på onsdagarna har vi livsviktiga genomgångar i matte c på morgonen. Slänger i mig frulle på tåget. Kommer till skolan. Pallrar mig igenom G-uppgifterna men drunknar i ångest över VG-delen. Kan inte. Prov veckan efter lovet. Orkar inte. Sätter mig och bloggar lite istället. Är så skoltrött just nu. Behöver verkligen lov. På fredag it is.

Wishoutfit

Typ tråkigaste wishoutfiten på länge. Men men. Fick nyss reda på att hunden jag växt upp med - Nickos, är död. Känns tråkigt.

Kollage - Night out


Lite inspiration till festen från mig till er!

Update 20111022 20:03

Igår kväll blev det utgång men en nästan helt nykter sådan då jag jobbade idag 09.45 - 15.15. Det va full rulle hela dagen då vi hade 20% på valfri vara. Idag stod jag mycket på klädavdelningen, gillade det! Det känns så sjukt att typ stå och berätta om olika jeansmodeller och rekommendera olika till kunderna när man själv alltid varit kunden tidigare. Men så kul! Det är liksom dags för arbetslivet på riktigt snart o jag är galet pepp påre. Nu är jag tröttare än trött men det blir utgång ikväll igen. Nu utan att behöva tänka på morgondagen!  Kram

Pictures taken by me


Wishoutfit


En oufit som funkar till både vardags och till fest. Och hej, man har ju varit piggare. Nu går jag och dör ett tag. Ty för sängar ibland.

Most wanted for now



Kollage made by me
Lite godis som jag suktar efter just nu!

Investeringshets

Kom nyss på att mitt konstanta bloggläsande inte är nyttigt i grund och botten. Det får mig att vilja investera, mer mer och mer. För det handlar ju bara om det. Att man ska köpa nytt. För det är ju så dumma modet fungerar. Ibland har man lust att råna en bank alltså. "Ahmen, sluta läs bloggar då? - tänker ni." Pfft, aldrig att jag tänker - svarar jag.

Wishoutfit

Har blivit helt tokig i att göra wishoutfits. Men får jättemycket inspiration från det! Idag känns det helt rätt med transparens och långa längder. Modekungen levererar.

Inspiration



ANYWHO//GINATRICOT

ANYWHO FOR GT / HERE

Wishoutfit

Vi kör på en wishoutfit då. En päls står verkligen på önskelistan. Det om något är mysfaktor 100!

Cosy by Chicy

http://www.chicy.se/shop/

Less is more

I höst är det less is more när det kommer till ringar. Lisa visar vart skåpet ska stå.

Wishoutfit

Nelly, Weekday


När man inte har pengarna till att investera massa nytt och lodar runt i mjukisbyxor såhär på söndagsförmiddagen kan man ju iaf drömma lite. Jag gillar verkligen jackor som är som stora kavajer. Typ såhär. O halsbandet är ju grymt snyggt! Fasen vad tjurig jag blir på att inte kunna handla nytt. Man skulle verkligen klä sig tusen gånger roligare bara man hade cashen. Vart tar alla pengar vägen?? Jag har köpt en halsduk och en second hand kavaj denna månad. Ändå står saldot på 0. Resten har alltså gått till skit. Typ mat, utgångar osv. Iofs så jobbar jag och kan använda mina löner, men mina jobbpengar vill jag verkligen spara. Därför låter jag lönen gå in på sparkontot direkt. Men fan, att älska mode och inte kunna shoppa är ett helvete haha. Trisslott, någon?

Internetproblem

Eh, bättre uppdatering gick ju lite sådär....... internet hos mamma är pajko och just nu har vi jobbat på att få igång det genom att ringa tusen olika kundtjänster. sjukt jobbigt. men som det ser ut nu så kommer det vara fixat imorgon! just nu är jag hemma hos philip, därav uppdateringen:) Har dessvärre upptäckt att mitt minneskort är på vift idag när jag skulle fota.....lär ju aldrig hitta det.

Wishoutfit

Bikbok, Lagarconne

Torsdagstrött

Inspiration från My. En tjej jag gärna skulle byta garderob med.

Har inte speciellt mycket inspiration till bloggen just nu, jag har köpstopp och klär mig trist, och skolan har prioriterats ett tag därför har det varit ganska tomt här på senaste. Men nu är alla inlämningar & prov avklarade och jag är så nöjd. En sjukt skön känsla. Fredag imorgon, vilket innebär flytt till mammis och myskväll. Ska försöka blogga lite mer i helgen! Gud, är så himla trött idag, i morse var det inte lätt att kliva upp.... men nu måste dammsugaren åka fram. Kramis!

Nowhere by Elin Kling


Sjuka kvällar

Oj, hade så sjukt kul igår! Alltså det hände tusen sjuka grejer som jag dör lite åt när jag tänker tillbaka såhär dagen efter. Hahaha!! För att nämna två exempel : Ett ägg som inte riktigt hamnade i stekpannan på grund av en olämplig äggkläckare klockan fyra på morgonen & En cykel som inte var i sitt bästa skick som sågs som skänkt från ovan för att snabbare komma åt fyllekäk när man upptäckt att Statiol är stängt. Istället blev det knäckerbröd med ost (som man aldrig fick ha ifred.....) (pik till nilsbert.)

Marknadshelg

Jag är verkligen levande död just nu. Det har varit full rulle hela dagen. Och inte fan blir det lugnare nu heller. Haha, orken man har...Men det kommer bli ett sjukt drag ikväll, så det är bara tagga till!

Dagens

Inhandlade en kavajliknande sak på second hand igår. Alldeles för stor. Men det är ju så det ska vara. Den rätta färgen ser ni på bild 2. Nu ska jag krypa i säng för att göra mig redo för morgondagen och allt den kommer innerbära!

Sneak 20111007

En pyttedel av dagens. Alldeles snart slutar dagens lektion, då bär det hem för lite jobb fram till 18. Ikväll blir det en lugn kväll och imorgon är det jobb igen 09.45 - 15.15 - därefter springer jag en runda på marknaden innan den stänger. På det blir det ugång. Vi hörs senare ikväll! Kraam

Wishoutfit


Ååå. Jag blir tokig på alla mina wishoutfits haha... det här hade jag gäääärna velat ha på mig idag!

But mama, I'm in love with a criminal


Tio kilo ångest lättare

Efter den här skoldagen är mina axlar 10 kilo ångest lättare. Jag har klarat av ett matteprov, och kommit igång på min historiauppsats ordentligt - 283 ord blev 1 478 på en lektion. SKÖNT. Nu ska jag ta mig ann ännu en ångestladdad uppgift - mitt rum. Jag skulle typ kunna göra en egen matta på mitt golv av det hår jag tappar hela tiden... förstår inte varför jag inte är skallig än. Hörs senare!!

Wishoutfit


Lagarconne, Lindex, GT

Ju mer dom spottar på mig desto snabbare kommer jag blomma

Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma


Romwe

Haha, så komiskt. Tänkte hela tiden att jag inte skulle välja bara svart o mörka färger. Gick ju sisådär va...kan inte låta bli att dra mig till svart! Iallafall, allt från http://www.romwe.com/

Mössan

Nu är studentmössan beställd. Åå, den är så fin, min alldeles egna bebis!

Wishoutfit


20111003

Bah, har sådan skolångest. Har setat och repeterat fyra mattelektioner nu i ett par timmar. Ändå har jag ångest över tex. historian som ska in om ett par veckor, nej förresten typ en vecka, och arbetet är typ såhääääääääär stort. Jag har skrivit ett halvt A4. Tycker det är så himla svårt att hitta rätt och framförallt nya formuleringar i det ämnet. Men jag får inte tappa motivationen, även om det känns - iaf för mig, att ribban har höjts nu i trean. Ok, positiva tankar - jag har lyckats locka upp min syster hit i helgen, för att tillsammans gå på höstmarknaden. Wiiiiee! Längtar :) Och jag älskar att extrajobba! Blev så himla glad när jag fick jobba hela lördagen denna helg. Är så jävla peppad på att komma ut i arbetslivet och skaffa egen lya!! Just nu känner jag en motivation till att "växa upp". Jag känner en motivation till att vara duktig, prioritera rätt och se frammåt och det känns asbra. För att orka med hösten utan att bli deprimerad måste man verkligen se fram emot saker. Nu tex, ska jag ta mig igenom den här veckan med prov och plugg, men jag ska också ta en fika med Fanny samt gå på marknaden med min syster och samma kväll blir det festligheter!

Inspiration - Kollage

Cos, Zara, Weekday, Romwe, Monki, Cocoo, www.shopalicious.blogg.se
Förstår egentligen inte hur jag orkar sitta o pilla ihop sånahär kollage. Men fint blir det ju! Hoppas ni gillar när jag gör sånahär:) Det finns så himla mycket fint att köpa nu denna säsong men har bestämt mig för lite köpstopp ett tag. Blir för lätt hänt att impulsköpen får plånboken att lida.

RSS 2.0