@ WORK



Kan tänka mig att några av er är nyfikna på hur jag jobbar. Så fotade lite idag under mitt pass. Lite såhär ser det ut! Hoppas ni har en fin helg, puss!

pepp

You never know how strong you really are until being strong is the only choice you have. Life isn’t about waiting for the storm to pass, it’s about learning to dance in the rainOne thing is for sure: Regardless of the situation, life goes on. Everyone wants a perfect ending. But over the years I’ve learned that some of the best poems don’t rhyme, and many great stories don’t have a clear beginning, middle, or end.  Life is about not knowing, embracing change, and taking a moment and making the best of it without knowing what’s going to happen next.

MINT & LEATHER




CONVERSE



Svarta låga converse är för jävla snyggt. Därför har jag själv idag blivit ägare till det. Har en känsla av att jag kommer bo i dessa.

Dagens


lite helg från luren



ny jacka/kappa från h&m


white


fina stunder



jag och bästa njöt i vårsolen igår// mysfika med magdalena idag


BOMBERJACKET


Vill gärna strosa runt i en bomberjacka i vår. Tips för att hitta snygga - kika på herravdelningar!

jeans på jeans

Rotade fram en gammal jeansskjorta och matchade jeans med jeans idag. Gillar den kombon! Älskar sladden som säger hej på nedersta bilden. Hahaha.

GREYHOUND


Fantastiskt. Bättre version här.

BELT


Jag är inte mycket för accessoarer, men tycker att ett bälte kan bära upp en hel outfit. Bara plocka något ur basgarderoben och tillsätta ett slarvigt spänt bälte i midjan - it's as simple as that! Pillade på bältet från Zara sist jag var uppe i Stockholm, så sjukt snyggt till en vit tshirt och hög midja. Men längden på bältet passade tyvärr inte. Jakten fortsätter! Idag är jag ledig och sitter och dunkar partymusik. Så sjukt festsugen, och det är måndag...FAIL

MINTGRÖNT

Äntligen har jag ett mintgrönt plagg i garderoben. Från H&M 99 sek.

halvgammal outfit



CRAVINGS


Det finns få saker jag är avgudar så mycket som vringade tshirts. Åh, måste bara få tag på en grå. Och loafersen, de har inte kommit in i Eskilstuna. Så jävla typiskt, jag MÅSTE ha dem! Förresten så handlade jag lite igår, ni får se vad vid ett senare tillfälle. Puss

Klapp på axeln

Var hemma från skolan idag då jag insåg att jag kanske tog mig vatten över huvudet när jag satt och nästan hostade upp stämbanden på klassrumsbänken igår. Blev att plugga på hemmaplan idag istället och det har gått bra. Har precis skrivit klart samhällsuppsatsen om arbetslöshet och måste bara klappa mig på axeln lite. FY FAN SÅ SKÖNT det är att kunna lägga en ångestladdad uppgift bakom sig. Har typ tusen till framför mig, men ändå. Ett steg på vägen!

GINA GOES PASTELS

Lite av Gina Tricots nyheter. Gillar verkligen blusen, som också finns i svart och vit. Skulle kunna köpa den i alla fem färger. Nu har kedjan dessutom uttökat sitt utbud och nästa storsatsning är smink, kul! Priserna på det är inte direkt fy skam heller om man säger så. GT levererar i vår!

Wishoutfit

Acne//Romwe//Asos//Essie

INSPIRATION - BE CREATIVE

Fick plötsligt en himla lust att pyssla ihop saker själv och tänkte dela med mig av mina tankar till er. Köp ett par för stora jeans på second hand, klipp till shorts, trasha och sätt på nitar. Varför inte köpa en oversize jeansjacka och göra likadant med den? Välj om du vill klippa den till väst eller inte. Det är snyggt att bilda ett kors av nitar på jackans rygg. Gå till en tygbutik och köp med dig en bit av ett tyg som tilltalar dig. Klipp och sy fast på dina jeanshorts. Slutligen, fram med skjortkragen och ös på med nitar. Ett måste är att kragen är knäppt ända upp. Matcha gärna med en tjockare tröja över.

Allmänt babbel

Inget tycks riktigt vilja gå min väg. I fredags insjuknade jag i feber och helgens planer gick i kras. Dessutom, ligger jag så himla efter i skolan just nu och hela tiden händer det saker som gör att jag inte orkar eller kan komma ikapp. Igår ringde i alla fall min chef så på lördag ska jag börja extrajobba igen. Det blir två lördagar av tre, behövligt. Förövrigt har tiden aldrig gått såhär snabbt. Allt man ser fram emot är snart här. Det är så mycket som jag ska göra men som jag bara skjuter upp. Så måste verkligen se till att göra lite nytta den här veckan.

SHOELOVE



Börjar bli lite sugen på ett par nya pjucks. Tappade hakan en aning när jag såg de lackade loafersen från dinsko, vore lite för bra för att vara sant om de satt fint på mina fossingar oxå.


Skinnkjol



Idag bar jag skinnkjol. Klädde ner den med tshirt, hoodie och converse. Min träningsvärk idag är inget att leka med,
aldrig känt sådan smärta någonsin när jag går i trappor eller sätter mig ner. Nu blir det plugg.

 


MIX



RSS 2.0